Bible letos frčí. Pro americká kina se podle tohohle bestselleru bestsellerů točí nový film snad každé dva týdny, jen pár jich ovšem má ambice (a rozpočet) stát se opravdovým blockbusterem a filmovou událostí přesahující rámec jedné nedělní bohoslužby. Noemu se to nepochybně povede, protože toho z paměti jen tak nevyženete… částečně v dobrém, mnohem spíš ale v negativním slova smyslu. Režisér Darren Aronofsky má za sebou extrémně početný šik obdivovatelů, který zvládla rozmnožit i instantně spirituální Fontána. Wrestler a Černá labuť etablovali tohohle agresivního formalistu mezi elitu, jíž se pravidelně tleská na Oscarech, Aronofsky ovšem neodolal vábení vysokonákladového Hollywoodu a pustil se do megaprojektu násobně dražšího než všechny jeho předchozí filmy dohromady. Nějakých sto třicet milionů dolarů bohužel padlo na pekelně rozklížený počin.
Continue Reading…